Aplikacja „mInstytucja” - Mobilny Urząd w telefonie

Opublikowano: 03.01.2022
aplikacja_dla_obywateli-pixa.jpg
„mInstytucja” to pierwsza w Polsce aplikacja mobilna, z której mogą korzystać wszystkie samorządy i ich jednostki organizacyjne oraz podległe. Jest bezpłatna dla obywatela, mieszkańca i podatnika.

Głównym celem aplikacji „mInstytucja” jest dostarczenie obywatelom i przedsiębiorcom bezpiecznego dostępu do danych z Rejestrów Publicznych, a także sprawnej komunikacji z instytucjami publicznymi. Autoryzacja odbywa się za pomocą Krajowego Węzła Tożsamości (Profil Zaufany, bankowość elektroniczna, e-dowód osobisty).

Aplikacja umożliwia:

  • pozyskanie informacji o zobowiązaniach podatkowych wobec Gminy oraz ich opłacenie;
  • otrzymywanie powiadomień o ważnych terminach i wydarzeniach;
  • bycie na bieżąco, z tym, co się dzieje w gminie;
  • otrzymywanie informacji o ważnych terminach, wydarzeniach organizowanych lokalnie;
  • konsultacje społeczne – współdecyduj, współdziałaj, zbieraj informacje, bierz udział w ankietach, udzielaj się na forum przyczyniaj się do rozwoju swojej okolicy; pomagaj w podejmowaniu decyzji dla dobra lokalnej społeczności;
  • tworzenie i wysyłanie dokumentów elektronicznych na skrytkę ePUAP Gminy (pismo ogólne, deklaracje i informacje podatkowe);
  • złożenie oświadczenia o otrzymywaniu korespondencji drogą elektroniczną – jasno, konkretnie, czytelnie.

Aplikacji Mobilnej „mInstytucja” dla Podatnika i Obywatela jest dostępna do pobrania na platformy iOS oraz Android.

Partnerzy