18 lutego 2016 r. powołana została Gdyńska Rada Turystyczna, która funkcjonować będzie jako platforma współpracy promocyjnej i marketingowej pomiędzy Gdynią a podmiotami działającymi w branży turystycznej na terenie miasta. List intencyjny w tej sprawie podpisali prezydent Gdyni Wojciech Szczurek i 24 sygnatariuszy.
To nowa inicjatywa gdyńskiego samorządu, która ma na celu przede wszystkim ustalenie ram ścisłej współpracy samorządu z firmami i instytucjami, działającymi bardzo blisko branży turystycznej lub w tej właśnie branży, zainteresowanymi rozwojem oferty turystycznej w Gdyni. Podstawowym zadaniem Rady będzie zwiększenie atrakcyjności turystycznej miasta.
Członkowie - Partnerzy Rady to m.in.: organizatorzy turystyki przyjazdowej, pobytów turystycznych, imprez i konferencji, przedsiębiorcy, uczelnie wyższe kształcące na kierunkach turystycznych, placówki muzealne, teatry i lokalny samorząd.