II Kongres Organizatorów i Operatorów Publicznego Transportu Miejskiego - zmiana terminu

Opublikowano: 28.02.2020
Lublin-w_z_y_przesiadkowe.jpg
W sierpniu odbędzie się II Kongres Organizatorów i Operatorów Publicznego Transportu Miejskiego. Komunikacja miejska jest uznawana za jeden z najbardziej miastotwórczych aspektów gospodarki komunalnej

Izba Gospodarcza Komunikacji Miejskiej wspólnie z Miejskim Przedsiębiorstwem Komunikacyjnym w Poznaniu Sp. z o.o. oraz Związkiem Miast Polskich organizują II Kongres Organizatorów i Operatorów Publicznego Transportu Miejskiego. Odbędzie się on 19 i 20 sierpnia br. w Poznaniu, a nie jak pierwotnie planowano w maju.

Celem Kongresu jest pogłębianie współpracy rożnych podmiotów w zakresie współtworzenia coraz lepszej oferty transportu miejskiego.

Komunikacja miejska należy do tych kluczowych obszarów funkcjonowania miast, które decydują o ich atrakcyjności. Dotyczy to zarówno bezpośredniej efektywności działania, jak i pośredniego wpływu na jakość życia mieszkańców. Szczególnie widać to w ostatnich latach, gdy komunikacja miejska uznana została za jeden z najbardziej miastotwórczych aspektów gospodarki komunalnej.

Aby sprawnie działała, konieczne jest współdziałanie nie tylko różnych podmiotów bezpośrednio zaangażowanych w jej tworzenie, takich jak organizatorzy i operatorzy. Ważny jest również szeroko pojęty kontekst działania. I właśnie Kongres ma łączyć różne perspektywy widzenia transportu publicznego.

Uczestnikami Kongresu będą przedstawiciele instytucji państwowych, władz samorządowych, organizatorów i operatorów publicznego transportu miejskiego oraz innych przedsiębiorstw świadczących usługi na rzecz komunikacji miejskiej.

Obrady odbywać się będą w ramach pięciu bloków tematycznych:

Blok I. Ustawy dostępnościowe
Blok II. Wybrane kwestie dot. monitoringu wizyjnego, windykacji należności, kart/biletów imiennych w świetle przepisów o ochronie danych osobowych RODO
Blok III. Nowa organizacja transportu miejskiego wobec procesów metropolizacji obszarów w dużych aglomeracjach oraz postępującej suburbanizacji miast
Blok IV. Jak efektywnie rozwijać współpracę pomiędzy organizatorami a operatorami w szerszej niż lokalna płaszczyźnie?
Blok V. Reklamowy

Informacje nt. programu,kosztów i rejestracji wkrótce.

Partnerzy