Głównym tematem spotkania była współpraca instytucji działających na rzecz edukacji w kształtowaniu kompetencji kluczowych uczniów. Dyrektor oraz nauczycielka doradca metodyczny z Samorządowego Ośrodka Doradztwa Metodycznego i Doskonalenia Nauczycieli w prezentacji przedstawiły, w jaki sposób nauczyciele z kieleckich szkół współpracują z instytucjami w mieście i w regionie. Pokazały przykłady lekcji prowadzonych w terenie z wykorzystaniem walorów naturalnych środowiska oraz bazy dydaktycznej stworzonej w poszczególnych instytucjach wspierających edukację. Następnie uczestnicy spotkania dzielili się swoimi doświadczeniami w tym zakresie.
Uczestnicy spotkania odwiedzili Centrum Geoedukacji stanowiącego część Geoparku Kielce, jednostki organizacyjnej Miasta. Pracownicy instytucji pokazali prezentację opowiadającą o powstaniu instytucji, działalności ze szczególnym uwzględnieniem działalności edukacyjnej oraz współpracy ze szkołami. Uczestnicy obejrzeli wystawę poświęconą przeszłości geologicznej Gór Świętokrzyskich przygotowaną z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi i metod edukacyjnych – ekranów interaktywnych, kapsuły-symulatora 5D. Obserwowali warsztaty ze wstępnej obróbki skał prowadzone w grupie dzieci ze szkoły podstawowej. Poznali również działalność Klubu Miłośników Geologii.
Członkowie grupy odwiedzili też Energetyczne Centrum Nauki – miejską instytucję działającą w ramach Kieleckiego Parku Technologicznego. Edukatorzy ECN opowiedzieli o tym, w jaki sposób Centrum może wspierać szkoły w obszarze edukacji, jak pomagać nauczycielom w ich pracy dydaktycznej oraz jak korzystając z innowacyjnych metod aktywizacji, zachęcać młodzież do nauki przedmiotów ścisłych. Była to również okazja do wymiany doświadczeń, dyskusji i spostrzeżeń na temat współpracy szkół oraz innych jednostek edukacyjnych.
Na Wzgórzu Zamkowym – w miejskiej jednostce budżetowej, w skład której wchodzą Ośrodek Myśli Patriotycznej i Obywatelskiej oraz Institute od Design Kielce - samorządowcy zwiedzili stałą ekspozycję historyczną, usłyszeli o współpracy ze szkołami, ze szczególnym uwzględnieniem programu „edukacja w miejscach pamięci”. W ośrodku wzornictwa zapoznali się z ofertą edukacyjną skierowaną do uczniów szkół.
Podczas spotkania dyskutowano też o pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkołach. W związku z wejściem w życie nowych rozporządzeń, organy prowadzące szkoły mają wiele wątpliwości, dyskusja miała więc na celu wymianę doświadczeń ze szczególnym uwzględnieniem rozwiązań organizacyjnych w tym zakresie zastosowanych w poszczególnych jst.