Jak osiągnąć sukces osobisty zarządzając w administracji publicznej?

Opublikowano: 19.10.2016
Administrategia_FB_02.png
"Administrategia" to pierwsze w Polsce i Europie Środkowej praktyczne kompendium wiedzy o strategicznym zarządzaniu w sektorze publicznym, nad którym patronat objął m.in. Związek Miast Polskich.

Administrategia. Jak osiągnąć sukces osobisty zarządzając w administracji publicznej?

Administrategia to pierwsze w Polsce i Europie Środkowej praktyczne kompendium wiedzy o strategicznym zarządzaniu w sektorze publicznym. Będąca wynikiem badań w dziesiątkach urzędów, a także wykorzystująca najnowsze idee i dobre praktyki z całego świata, podpowie Ci, krok po kroku, jak zarządzać instytucjami publicznymi, dbając zarazem o własny sukces zawodowy. Książka zaprasza również wszystkich zainteresowanych sprawami publicznymi do zastanowienia się nad zaśniedziałymi poglądami na temat instytucji naszego państwa.

Jeśli zarządzasz w sektorze publicznym – w szkole, szpitalu, instytucji kultury, administracji samorządowej lub rządowej – gratulujemy! Masz wyjątkową szansę wpływania na otaczającą nas rzeczywistość. Administrategia to praktyczny poradnik, który pomoże Ci tę szansę w pełni wykorzystać. W naszym narodowym interesie leży strategiczne integrowanie instytucji publicznych wokół jasnych celów oraz profesjonalnej kultury organizacji, tak by praca w administracji była atrakcyjna dla najlepszych.

Patronami książki są: Unia Metropolii Polskich, Związek Miast Polskich, Związek Powiatów Polskich, Tygodnik Powszechny, Konfederacja Lewiatan, Instytut Allerhanda, Centrum Analiz Klubu Jagiellońskiego, ośrodek dialogu i analiz THINKTANK, oraz Index Copernicus International.

Książkę można kupić w ogólnodostępnej sieci sprzedaży. Dla członków Związku Miast Polskich Wydawca przewidział rabat w wysokości 20% ceny detalicznej przy zakupie książki bezpośrednio od Wydawcy. Z rabatu skorzystać można wysyłając zamówienie emailem na adres - wydawnictwo@studioemka.com.pl, podając w treści kod promocyjny Administrategia_ZMP_2016. Do tego, przy jednorazowym zakupie większej liczby egzemplarzy (powyżej 20 sztuk) Wydawca udzieli rabatu na poziomie 30%.

Opinie o Administrategii:

"Administrategia to mądra książka z ważnym przesłaniem: strategia w administracji publicznej może i powinna działać tak jak strategia biznesowa. Wielkie idee na górze muszą przekładać się na sposoby motywowania i zmianę podejścia w całej organizacji. Ta książka wskazuje, jak to zrobić.”

Anne-Marie Slaughter, Prezes Zarządu, New America

"Nowatorska Administrategia to kopalnia rozmaitych pomysłów nie tylko na usprawnienie działalności urzędów, ale i dalszy, przemyślany rozwój naszych miast."

Zygmunt Frankiewicz, Prezes Związku Miast Polskich

"Praktyczny, inspirujący przewodnik dla reformatorów administracji publicznej w Europie Środkowej i Wschodniej. Zachęca menadżerów, by pracowali na rzecz wartości publicznych, rozwijając jednocześnie satysfakcjonującą karierę zawodową – swoją i swego zespołu. Autorzy, odwołując się do sukcesów prywatnych firm z branż opartych na wiedzy, zwracają zarazem uwagę na wyjątkowe wartości i korzyści płynące ze służby publicznej – w krajach, w których wciąż tak wiele mają do zdziałania strategiczni wizjonerzy."

Susan Rose-Ackerman, Profesor Uniwersytetu Yale, Dyrektor w John M. Olin Center for Law, Economics, and Public Policy

"Mam wrażenie, że od 20 lat cieszę się poparciem mieszkańców Ząbek, bo instynktownie wdrażam swoją administrategię. Teraz, po raz pierwszy na polskim rynku wydawniczym, otrzymujemy najlepsze światowe praktyki zarządzania publicznego zebrane w jednej książce, podane w sposób do bólu praktyczny i w autentycznie ciekawej formie."

Robert Perkowski, burmistrz miasta Ząbki

"Administrategia jest książką dla ambitnych menedżerów publicznych, których celem nie jest dostosowywanie kierowanych przez nich instytucji do otaczającej rzeczywistości, ale jej kształtowanie. Autorzy trafnie diagnozują uwarunkowania i specyfikę zarządzania sferą publiczną, rekomendując jednocześnie korzystanie z doświadczeń prywatnych przedsiębiorstw działających w sektorze gospodarki opartej na wiedzy. Niewątpliwą zaletą ich pracy jest inteligentna synteza wiedzy teoretycznej i doświadczeń wynikających z realizacji przez administracje w różnych krajach ich zadań w praktyce. Czytelnicy książki znajdą w niej także wskazówki, jak łączyć pracę na rzecz dobra wspólnego z karierą zawodową publicznych menedżerów oraz ich współpracowników.”

Andrzej Łoś, Profesor Dolnośląskiej Szkoły Wyższej, Unia Metropolii Polskich

"Administracja publiczna wymaga ciągłego doskonalenia się i szukania drogowskazów. Wciąż staramy się poprawić efektywność, kreatywnie realizować kolejne zadania, a przede wszystkim zwiększać zadowolenie mieszkańców. Nie mam wątpliwości, że Administrategia stanie się dla nas dobrym drogowskazem."

Robert Biedroń, prezydent Słupska

O autorach

Maciej Kisilowski jest Profesorem Prawa i Zarządzania Publicznego w Central European University w Budapeszcie. Specjalizuje się w nauczaniu menadżerów najwyższego szczebla. Kieruje centrum badawczym Initiative for Regulatory Innovation, które przeprowadziło kompleksowe badania procesów zarządczych w środkowoeuropejskich urzędach. Doktor nauk prawnych i magister prawa Uniwersytetu Yale, absolwent studiów MPA z ekonomii i polityki publicznej w Woodrow Wilson School of Public and International Affairs na Uniwersytecie Princeton oraz studiów MBA w Inseadzie.

Izabela Kisilowska jest konsultantem w jednej z czołowych międzynarodowych firm doradztwa strategicznego. Ma wieloletnie doświadczenie w pracy z wiodącymi polskimi i środkowoeuropejskimi przedsiębiorstwami, także z instytucjami sektora publicznego. Jest doktorem nauk politycznych Uniwersytetu Cambridge, gdzie studiowała dzięki prestiżowemu stypendium Fundacji Billa i Melindy Gatesów. Wcześniej prowadziła badania nad procesami decydowania politycznego, m.in. na Wydziale Nauk Politycznych Uniwersytetu Yale oraz na Freie Universitat Berlin.




Partnerzy