Program jest odpowiedzią na zgłaszane Fundacji potrzeby eksperckiego wsparcia samorządów w powołaniu młodzieżowej rady oraz w zapewnieniu jej ram do działania, które będzie skuteczne oraz satysfakcjonujące – zarówno dla lokalnego samorządu jak i dla młodzieży.
Do udziału w programie zaproszone są gminy, które już zdecydowały się na powołanie młodzieżowej rady oraz te, które dopiero stoją przed podjęciem tej decyzji. Program szkoleniowy pozwoli poznać korzyści, jakie zyskują samorządy z założenia młodzieżowej rady i dowiedzieć się, jak w praktyce sprawnie przejść przez ten proces.
Od 15 października do 12 grudnia odbędą się 3 szkolenia online: „Jak skutecznie powołać młodzieżową radę”, „Organizacyjne ramy powołania i działania młodzieżowej rady” oraz „Jak pracować z młodzieżową radą”.
Zgłoszenia gminy do programu należy dokonać poprzez formularz online w terminie do 5 października 2021 r.
Koszt uczestnictwa gminy w projekcie wynosi 3190 zł + 23% VAT (udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych). Koszt obejmuje uczestnictwo dwóch osób w trzech szkoleniach oraz 4h konsultacji indywidualnych. Istnieje możliwość uczestnictwa w konsultacjach osób niezgłoszonych do projektu, a zaangażowanych w proces zakładania młodzieżowej rady.
Do programu zostanie przyjętych 10 gmin. Decyduje kolejność zgłoszeń.