Z czym kojarzy się miasto Jarosław, jakie wywołuje obrazy i emocje? Jaka jest wizja marki Jarosław, jaką ta marka ma mieć osobowość i jakie emocje wzbudzać? W jaki sposób używać mediów społecznościowych, aby komunikacja miasta była czytelna, interesująca, zawierała wartościowe treści i skutecznie docierała do zainteresowanych osób?
Na powyższe pytania starali się odpowiedzieć pracownicy urzędu oraz jednostek miejskich podczas jesiennych warsztatów pt. „Jarosław – miasto olśnień: tożsamość marki i promocja w mediach społecznościowych”, prowadzonych przez ekspertów Związku Miast Polskich: dr Jarosława Górskiego i Kamila Niklewicza, zorganizowanych w ramach Programu „Rozwój lokalny”.
Istotnym elementem warsztatów była tematyka mediów społecznościowych, a dokładnie komunikacji miasta z mieszkańcami poprzez media społecznościowe oraz radzenie sobie z hejtem w sieci.
Wszyscy uczestnicy zgodzili się, że ich praca na rzecz miasta oraz komunikacja, którą prowadzą z mieszkańcami i partnerami, ma znaczenie dla reputacji miasta. Projekt marki miasta może natomiast pomóc usprawnić, uspójnić i wzmocnić pozytywną komunikację.
Warsztaty nt. marki miasta Jarosławia poprzedzone zostały konferencją, która odbyła się pod koniec sierpnia z okazji Jarmarku Jarosławskiego – wielkiego święta handlu i kultury, najważniejszego dla miasta – i dla jego marki! – wydarzenia w roku.
Z tej okazji nie mogło zabraknąć dyskusji nt. tworzenia produktu turystycznego w modelu turystyki zrównoważonej, w którą włączyli się przedstawiciele miast uczestniczących w Programie „Rozwój lokalny” oraz goście z Norwegii.
![](/uploads/picture/picture/4281/display_373462236_864862668401960_256084766336680451_n.jpg)
![](/uploads/picture/picture/4282/display_375443048_1475930663193445_9210157061704494993_n.jpg)
![](/uploads/picture/picture/4283/display_IMG-0087.jpg)
![](/uploads/picture/picture/4280/display_BBbelka-logotypy-Norwegia23-www.jpg)