Komunikat z Komisji Geodezji i Infrastruktury Informacji Przestrzennej ZMP w Radomiu

Opublikowano: 21.09.2015
karlino.JPG
W dniu 17 września 2011 roku w Urzędzie Miejskim w Radomiu odbyło się pierwsze w nowej kadencji posiedzenie Komisji Geodezji i Infrastruktury Informacji Przestrzennej ZMP.

W dniu 17 września 2011 roku w Urzędzie Miejskim w Radomiu odbyło się pierwsze w nowej kadencji posiedzenie Komisji Geodezji i Infrastruktury Informacji Przestrzennej ZMP.

W imieniu Gospodarzy spotkania wszystkich jego uczestników powitał Rafał Rajkowski, Zastępca Prezydenta Radomia. W posiedzeniu Komisji, oprócz jej członków, udział brali także przedstawiciele miast zajmujący się gospodarką nieruchomościami.

Realizując pierwszy punkt porządku obrad przedstawione zostało podsumowanie działalności Komisji w poprzedniej kadencji.

Następnie Komisja wybrała ze swego grona przewodniczącego, którym został Roman Rohaczyński, Naczelnik Wydziału Geodezji Urzędu Miasta Katowice.

Wybór zastępcy przewodniczącego oraz sekretarza Komisji przełożono na kolejne posiedzenie. Program działań na bieżącą kadencję także zostanie opracowany na najbliższym spotkaniu.

W kolejnym punkcie obrad Małgorzata Pracka, Dyrektor Wydziału Zarządzania Nieruchomościami Urzędu Miejskiego w Radomiu przedstawiła koncepcję postępowania organu w przypadku rozpatrywania roszczeń byłych właścicieli wywłaszczonych nieruchomości w oparciu o analizę prawną wykonaną przez kancelarię Prof. Marek Wierzbowski i Partnerzy – Adwokaci i Radcowie Prawni. Przedstawiciele kancelarii uczestniczyli w dyskusji dotyczącej tego zagadnienia. Komisja postanowiła przygotować stanowisko dotyczące regulacji prawnych związanych z zarządzaniem nieruchomościami.

Dyskutowano również o usytuowaniu zagadnień gospodarki nieruchomościami w komisjach Związku Miast Polskich. Postanowiono także w tej kwestii przygotować stanowisko.

Paweł Krawczyk

Partnerzy