Projekt nosi nazwę „Koszalin360” i jest już dostępny w internecie na stronie www.koszalin360.pl. Strona zawiera materiały pokazujące Koszalin w technice 360'. Są to zdjęcia i materiały wideo umożliwiające odbycie wirtualnej wycieczki w wybrane przez nas miejsca. Podróż po mieście odbywamy przy pomocą panoram i widoku miasta z powietrza. Każda panorama zawiera odnośniki – pola interaktywne, dzięki którym przenosimy się do poszczególnych atrakcji miasta. W tej chwili jest to kilkadziesiąt punktów, między innymi Katedra, Skansen Jamneński, Obserwatorium Astronomiczne, Park Wodny, Góra Chełmska, Wodna Dolina etc. Po wejściu np. do Filharmonii zabierani jesteśmy w wideo spacer po obiekcie, który kończy się udziałem w koncercie orkiestry symfonicznej. Oglądany obraz jest niezwykle realistyczny. Wydaje się jakby widziane przez nas obiekty i osoby faktycznie znajdowały się na wyciągnięcie ręki.
- Nowoczesne technologie to przyszłość – mówi Piotr Jedliński Prezydent Koszalina. - Świat nieustannie się zmienia, marketing miasta musi podążać za niezwykle dynamicznym rozwojem techniki i łatwością w dostępie do informacji, którą daje nam internet i smartfon.
Strona dostosowana jest to wszystkich urządzeń z dostępem do internetu. Można z niej korzystać przy pomocy standardowego komputera i tabletu.
- Nasz nowy produkt chcemy promować szczególnie w tych regionach Polski, których mieszkańcy najczęściej odwiedzają Pomorze Środkowe. Dzięki efektownym panoramom będziemy mogli także w atrakcyjny sposób pokazywać walory naszego miasta potencjalnym inwestorom, czy podczas targów turystycznych – mówi Tomasz Nowe, Kierownik Referatu Promocji w Urzędzie Miejskim.
Projekt opracowany został przez Zachodniopomorską Agencję Rozwoju Turystyki i jest integralną częścią regionalnego portalu www.pomorzezachodnie360.pl. Koszt aplikacji to 21 tysięcy złotych brutto.