„Krosno jest dojrzałym mężczyzną”

Opublikowano: 09.07.2020
Krosno_1.jpg
Taką personifikację stworzył Zespół Miejski na ostatnich warsztatach, które prowadzili 1 lipca br. doradcy ZMP w ramach programu „Rozwój lokalny” w Regionalnym Centrum Kultur Pogranicza.

Krosno to dojrzały mężczyzna. Przystojny, zadbany, wysportowany. Robi dobre wrażenie, choć trzeba go lepiej poznać, żeby docenić wszystkie zalety. Jest przedsiębiorczy, pracowity i zdecydowany. Doskonale wie, dokąd zmierza, jasno wyznacza cele sobie i współpracownikom. Z pewnością ma wysokie aspiracje. Jego wadą jest zbytnia powierzchowność – ocenia innych i to, co się wokół dzieje jedynie wedle własnej opinii. W tym sensie jest nieco pobieżny, niedokładny i mało wnikliwy. Sprawia wrażenie nieco wyniosłego, ale w gruncie rzeczy to duma z tego, kim jest. Niestety, czasem wydaje się, że żyje trochę ponad stan. Jest nieco konserwatywny, często refleksyjny. Ciężko wybić go z jego własnego rytmu i zachęcić do większej aktywności, ale kiedy się to już stanie – wtedy działa z pełnym zaangażowaniem. Ważne jest dla niego bezpieczeństwo, czuje się odpowiedzialny za zabezpieczenie bytu swojej rodzinie. Ma ogromny szacunek do tradycji. U siebie oraz u innych ceni wykształcenie. Bezsprzecznie – ważny jest dla niego wszechstronny rozwój.

Taką personifikację Krosna stworzył Zespół Miejski na ostatnich warsztatach, które odbyły się w Regionalnym Centrum Kultur Pogranicza (01.07). Poprowadzili je doradcy miasta ze Związku Miast Polskich – Barbara Łączna oraz Grzegorz Godziek.



Na spotkaniu podsumowano efekty prac Zespołu Miejskiego oraz Rady Rozwoju Krosna w zakresie identyfikacji kluczowych produktów miasta o największym potencjale rozwoju. Wskazano produkty, które generują lub mogą w przyszłości generować największe korzyści dla lokalnej społeczności.

10 produktów o największym potencjale i wpływie na rozwój Krosna: 

  • Oferta Krosna dla inwestorów (w ujęciu kompleksowym, obejmującym tereny Strefy Inwestycyjnej „Krosno – Lotnisko” oraz perspektywiczną strefę aktywności gospodarczej na terenie byłego lotniska w Targowiskach, kapitał ludzki – dobrze przygotowane kadry i zachęty inwestycyjne miasta);
  • Oferta edukacyjna Karpackiej Państwowej Uczelni w Krośnie o zasięgu subregionalnym, w tym nowe kierunki na poziomie magisterskim;
  • Tętniące życiem bulwary nad Wisłokiem;
  • Ekologiczne budownictwo komunalne/ czynszowe, oferta mieszkań dla młodych;
  • Program likwidacji źródeł niskiej emisji;
  • Tu się żyje! Ciąg otwartych przestrzeni publicznych, terenów zielonych, miejsc spotkań, co najmniej w każdej dzielnicy/ osiedlu;
  • Oferta edukacyjna krośnieńskich szkół zawodowych i technicznych odpowiadająca na potrzeby lokalnych przedsiębiorców;
  • Oferta cyklicznych, rozpoznawalnych imprez o zasięgu ponadregionalnym (Międzynarodowe Górskie Zawody Balonowe oraz impreza towarzysząca Balony nad Krosnem, Karpackie Klimaty – w nowej odsłonie i Portius Festival, Young Arts Festival, Wjazd Króla, pikniki lotnicze i motoryzacyjne – Speedland Festival);
  • Oferta edukacyjna krośnieńskich szkół średnich;
  • Oferta kulturalna dla mieszkańców Krosna i miejscowości sąsiednich (oferta BWA, oferta RCKP, Centrum Dziedzictwa Szkła, muzea, Etnocentrum Ziemi Krośnieńskiej).

Zespół zajmował się także kluczowymi czynnikami rozwoju, czyli elementami, które mogą pozytywnie lub negatywnie wpływać na potencjał rozwoju miasta. Identyfikacja kluczowych czynników rozwoju miasta nawiązuje do profilu miasta i uwzględnia czynniki, które najsilniej oddziałują na możliwość: rozwoju łańcuchów produktów lokalnych, lokalnej wartości dodanej, a także zatrzymania oraz pozyskania nowych mieszkańców i użytkowników zewnętrznych miasta.

Zespół wskazał następujące kluczowe czynniki rozwoju Krosna:



    Czynniki te zdaniem Zespołu mają istotny wpływ na rozwijanie najważniejszych funkcji Krosna: handlowo – usługowej, kulturalno–turystycznej, edukacyjnej, przemysłowej, rekreacyjnej i administracyjnej.


    Więcej informacji

    Partnerzy