Kodeks reklamowy został uchwalony przez łódzkich radnych rok temu. Jego zapisy dla wszystkich nowych reklam zaczęły obowiązywać 1 stycznia 2017 roku. Oznacza to, że każdy, kto chce na terenie Łodzi umieścić nową reklamę musi dostosować ją do zapisów kodeksu.
Kodeks określa maksymalną powierzchnię reklam, ich kształt i liczbę, jaka może się pojawić na poszczególnych nieruchomościach. Zakazuje natomiast od 1 stycznia 2017 roku umieszczania w Łodzi nowych reklam na banerach, lawetach i wyświetlanych na ekranach LED.
Dla reklam, które istniały legalnie na terenie Łodzi w momencie, kiedy kodeks reklamowy wszedł w życie, wprowadzone zostały okresy przejściowe na ich dostosowanie do przepisów. Pierwszy z nich upływa 1 stycznia 2018 roku – banery reklamowe staną się tego dnia nielegalne. Wyjątkiem są jedynie reklamy promujące wydarzenia np. sportowe czy kulturalne. Można je wywiesić w określonych miejscach na krótko przed rozpoczęciem imprezy.
Dla pozostałych nośników na odpowiednich obszarach miasta okresy przejściowe upłyną w roku 2020 i 2022.
Łódź jest podzielona na trzy obszary. Pierwszy obejmuje park kulturowy ul. Piotrkowskiej, którego zapisy są powtórzone w kodeksie reklamowym.
Drugi obszar to ścisłe centrum miasta, gdzie czas na dostosowanie reklam do zapisów kodeksu upłynie 1 stycznia 2020 roku.
Dla pozostałego obszaru Łodzi czas na dostosowanie reklam to 1 stycznia 2022 roku.
Kodeks został przygotowany przy udziale mieszkańców, organizacji pozarządowych i przedsiębiorców. To właśnie mieszkańcy wskazali w konsultacjach społecznych na banery, ekrany LED i lawety, jako najbardziej zaśmiecające przestrzeń i przeszkadzające nośniki reklamowe.