Związek Miast Polskich zorganizował w ramach Forum Rozwoju Lokalnego (FRL) kolejne VII seminarium on-line z cyklu „Uruchomienie endogennych potencjałów warunkiem rozwoju małych i średnich miast w Polsce” pod tytułem „Markowe miasto. Jak rozwijać i promować wewnętrzny potencjał miasta”.
Podczas seminarium i warsztatów drugiego dnia zastanawiano się między innymi, w jaki sposób rozwiązania marketingowe mogą się przyczynić do rozwoju lokalnego oraz rozwoju instytucjonalnego, jak identyfikować i oceniać atrakcyjność marketingowych produktów miasta, jak tworzyć i wdrażać udane strategie marketingowe miast oraz jak mierzyć korzyści z rozwoju i sprzedaży produktów miasta. Swoimi doświadczeniami podzielili się z uczestnikami seminarium samorządowcy z Muszyny, Tarnowskich Gór, Gniewu, Raciborza i Krakowa.
Zapis wideo seminarium:
Prezentacje ze spotkania znajdują się w załączeniu. Poniżej linki do filmów zaprezentowanych podczas seminarium:
- Wykorzystanie zasobów kulturowych do rozwoju gospodarczego i społecznego miasta. Przykład miasta Gniew - https://www.youtube.com/watch?v=K2IdeLiSMTA
- Koordynacja promocji miasta czyli … pieniądze to nie wszystko - Kraków - https://www.youtube.com/watch?v=Qt6MtMJ0eas
Dziękujemy miastom za transmitowanie seminarium oraz udostępnianie naszych postów związanych z tym wydarzeniem na Facebooku!
Już dziś zapraszamy na kolejne seminaria w ramach Forum Rozwoju Lokalnego. 17 września rozmawiać będziemy o finansach samorządowych, a 23 września – o partnerstwie publiczno-prywatnym.
Przypomnijmy, że Forum Rozwoju Lokalnego to zintegrowany pakiet działań i przedsięwzięć służących promocji podejścia oraz narzędzi zrównoważonego i endogennego rozwoju lokalnego. Działania te prowadzone są w ramach realizowanego przez Związek Miast Polskich projektu predefiniowanego, będącego częścią Programu „Rozwój lokalny”.
Przedsięwzięcia realizowane w ramach Forum Rozwoju Lokalnego wspierane są statutowymi działaniami ZMP skierowanymi na budowanie kultury zarządzania rozwojem lokalnym.