- To niezwykle istotny moment dla naszego miasta - mówi prezydent Olsztyna, Piotr Grzymowicz. - Realizacja tak dużej inwestycji wymagała ogromu pracy i determinacji w dążeniu do celu. Kolejni olsztynianie zyskują dostęp do bezpiecznego, komfortowego i ekologicznego środka transportu. To powinno również przełożyć się na zredukowanie liczby aut z jednym, dwoma pasażerami na pokładzie. Podróż tramwajem jest bowiem bardziej opłacalna, a nasza sieć pokrywa już sporą część miasta.
Nowa infrastruktura to około sześciu kilometrów podwójnego torowiska. Nad skrzyżowaniem Krasickiego z Synów Pułku powstała estakada o długości ok. 270 m. Realizacja wiązała się także z przebudową podziemnej infrastruktury oraz układu drogowego.
Przy Wysokiej Bramie powstał węzeł przesiadkowy. Projekt to także zastąpienie rondami części dotychczasowych, tradycyjnych skrzyżowań, budowa ok. 10 km tras rowerowych oraz rozbudowa systemu ITS.
- Cieszy nas fakt, że w tym roku ukończyliśmy realizację tej w sumie niełatwej inwestycji - podsumował Prezes Zarządu Polimex Mostostal, Krzysztof Figat. Jako ciekawostkę dodam, że w ciągu linii tramwajowej wykonano najdłuższą w północno wschodniej Polsce estakadę tramwajową o długości 270 mb, w technologii betonu sprężanego. To zespół doświadczonych inżynierów z Polimex Infrastruktura i firmy Trakcja jest autorem dzisiejszego sukcesu.
Ważną częścią jest także powstanie nowej zajezdni tramwajowej, będącej lustrzanym odbiciem tej istniejącej dotychczas.