Bruksela, Oslo, Porto - to tylko część z miast, które należą w sieci. Łącznie jest ich niemal 40, a w nich - jako jedynie z Polski - największe miasto naszego regionu. W piątek (27 lipca) w Galerii Dobro na Starym Mieście zaprezentowaliśmy wyjątkową mapę, która powstała z inicjatywy młodzieży ze stowarzyszenia Olsztyn 2.0.
- Często spotykamy się z niepochlebnymi opiniami na temat naszego miasta - przyznaje Iga Skolimowska ze stowarzyszenia. - My się z tym nie zgadzamy. Stąd nasze działanie, by dołączyć sieci Use-It i promować Olsztyn, który ma naprawdę wiele do zaoferowania osobom w każdym wieku.
Młodzież przed opracowaniem mapy rozmawiała z mieszkańcami. Pytała, co chcieliby pokazać w swoim mieście turystom, szczególnie tym młodym. Przewodniki są tworzone zgodnie z ideą "od młodych dla młodych" i mają pokazać turystom zwiedzane miasto tak, by przez czas pobytu czuli się, jak jego mieszkańcy.
- Na mapie, poza zabytkami i typowymi miejscami do zwiedzania znalazły się również szczególnie wyróżniające się restauracje, kawiarnie i puby, będące ulubionymi i polecanymi przez samych mieszkańców miejscami - wyjaśnia Iga Skolimowska. - Nie zabrakło tu także proponowanych tras spacerowych, rubryk z poradami językowymi i obyczajowymi oraz opisów cyklicznych wydarzeń i produktów regionalnych.
Co ciekawe, z badań Use-It wynika, że 14 proc. użytkowników tych map zostaje w miejscach, do których przyjechali dłużej, niż mieli w planie. Poza tym aż 97 proc. deklaruje powrót do miast już zwiedzonych z pomocą tego oryginalnego przewodnika.
- Wszyscy ciężko pracujemy, by miasto się rozwijało - mówił podczas spotkania prezydent Piotr Grzymowicz. - Młodzi ludzie są bezwzględnie jedną z najważniejszych części naszej wspólnoty. Potraficie doskonale identyfikować potrzeby mieszkańców i turystów. Bardzo Wam dziękuję za aktywność.