Czekamy na to od trzech lat i jesteśmy gotowi do rozpoczęcia inwestycji – powiedział prezydent Płocka Andrzej Nowakowski.
Dla Płocka, który jest liderem subregionu płockiego, uruchomienie RIT oznacza m.in. otwarcie perspektywy starania się o unijne dofinansowanie na budowę drugiego odcinka obwodnicy (od ul. Otolińskiej do Bielskiej wraz z węzłem drogowym Bielska i dwoma wiaduktami – drogowym i kolejowym), a także trzeciego – od ul. Bielskiej do Długiej i Łukasiewicza (z wiaduktem nad jarem Brzeźnicy). Jest to możliwość starania się o dofinansowanie budowy nowej ul. Przemysłowej (od obecnie istniejącej do Trzepowa) wraz z drogami dojazdowymi do terenów przemysłowych w tym rejonie, a także przebudowy ul. Kostrogaj oraz starej ul. Przemysłowej.
Otwarta staje się droga do walki z niską emisją zanieczyszczeń i możliwość sięgnięcia po środki np.na zakup autobusów z napędem hybrydowym. W katalogu możliwości starań o dofinansowanie z UE w ramach RIT są także na koniec wiślane bulwary,
schody Broniewskiego oraz pl. Obrońców Warszawy. Ale we wszystkich tych przypadkach miasto Płock będzie musiało stanąć do konkursu na zdobycie unijnej dotacji.