Działania te mają przeciwdziałać wykluczeniu cyfrowemu poznańskich seniorów, szczególnie teraz w obliczu epidemii, kiedy brak wiedzy na temat nowych technologii może utrudniać m.in kontakt z bliska osobą czy dostęp do informacji.
Wsparcie obejmuje rozwiązywanie problemów z komputerem, tabletem, smartfonem czy aparatem fotograficznym. Konsultant podpowie m.in., jak wysłać e-maila, zgrać zdjęcia z telefonu, pobrać z Internetu aplikacje i programy umożliwiające bezpłatne rozmowy, założyć konto na Facebooku czy wyszukać w Internecie stron, które oferują aktywne i ciekawe propozycje spędzenia czasu.
- Cieszę się, że poznańscy seniorzy są aktywni i chętnie korzystają z nowych technologii. Nie ustępują swoim wnukom w znajomości mediów społecznościowych, obsługują konto w banku przez internet, czy też spotykają się wirtualnie za pomocą komunikatorów - z najbliższymi i znajomymi - podkreśla Jędrzej Solarski, zastępca prezydenta Poznania. - Wszystkim, którzy w tym świecie nowoczesnych rozwiązań napotkają problemy, Miasto zaoferuje odpowiednią pomoc.