Zakupiony przez miejską spółkę pojazd został wyposażony w zestaw dwóch silników elektrycznych o mocy ciągłej 260 kW i momencie obrotowym 850 Nm, a także w komplet akumulatorów o łącznej pojemności 264 kWh.
Firmy takie jak PUK są zobligowane ustawą o elektromobilności do posiadania określonego odsetka pojazdów zeroemisyjnych. Miejską spółkę skłoniły jednak do zakupu przede wszystkim dużo niższe koszty eksploatacji niż w przypadku śmieciarek spalinowych. Wydatek związany z przejechaniem 100 kilometrów przez elektryczną śmieciarkę może być nawet trzykrotnie mniejszy, zwłaszcza że na regularnej trasie dochodzi do kilkuset zatrzymań i startów. Elektryczne śmieciarki nie wymagają też wymiany oleju ani filtrów. Są również niezawodne, ponieważ mają znacznie mniej części. Dla PUK-u oznacza to mniej kosztownych awarii, pracy serwisu czy napraw.
Nie bez znaczenia są także kwestie ekologiczne. Nowy pojazd jest praktycznie bezgłośny i nie emituje spalin, a tym samym nie przyczynia się do zanieczyszczenia powietrza i globalnego ocieplenia. Również ślad węglowy produkcji elektrycznej śmieciarki jest mniejszy niż spalinowej. Ponadto coraz lepsze technologie recyklingu powodują, że po okresie eksploatacji zużyte akumulatory nie będą ciężarem dla środowiska, ponieważ zostaną bezpiecznie zutylizowane.