Odczuwalnie więcej pasażerów korzysta z komunikacji miejskiej, zarówno w dni robocze, jak i w weekendy. To bardzo dobry prognostyk, choć pełniejszą analizę musimy jeszcze trochę poczekać.
- Wyciągnęliśmy pierwsze dane z systemu sprzedażowego – mówi prezydent Piotr Kuczera – W zasadzie we wszystkich aspektach jest postęp, choć to na razie tylko dane z jednego tygodnia, zatem bardzo wyrywkowe. Dane przeanalizowano na dwa sposoby: porównując do analogicznego okresu w roku poprzednim oraz zestawiając wyniki z porównywalnym zakresem czasu w lutym. Wnioski są obiecujące. - W pierwszym tygodniu marca sprzedano 10% więcej biletów okresowych niż w tym samym czasie rok temu – dodaje prezydent – Trzeba pamiętać, że to są lojalni klienci, także wzrost w tym segmencie bardzo cieszy.
Pierwsze porównania dotyczące opłat jednorazowych też pokazują wzrost. W pierwszy weekend marca za bilet jednorazowy e-Kartą zapłaciło prawie 1200 osób więcej niż w ostatni weekend lutego. Wzrost ten odnotowano przy praktycznie niezmienionej liczbie biletów sprzedanych przez kierowców autobusów. A to oznacza, że o ponad 10% zwiększyło się zapełnienie autobusów.