Głównym celem projektu jest stworzenie zrównoważonego systemu transportowego i zwiększenie roli niskoemisyjnego transportu w komunikacji na terenie gminy Śrem. Cel ten jest zgodny z celem działania 3.3.3 WRPO, jakim jest zwiększenie wykorzystania transportu oraz wspieranie przejścia na gospodarkę niskoemisyjną we wszystkich sektorach.
Projekt realizowano w dwóch częściach: jedna część obejmowała budowę kładki; druga – wykonanie ścieżek rowerowych. Po rozstrzygnięciu przetargu umowy z wykonawcami podpisano 10 marca 2020 roku.
W ramach projektu powstało 2 621,52 m ścieżek rowerowych oraz most dla pieszych i rowerzystów o długości 225 m. Uruchomiono energooszczędne oświetlenie i zainstalowano 135 lamp. W ramach projektu postawiono również dwie stacje naprawy rowerów oraz nowy przystanek autobusowy w Zbrudzewie. Poza projektem zainstalowano 5 kamer w celu monitorowania bezpieczeństwa użytkowników.
Roboty w zakresie wykonania ścieżki pieszo-rowerowej odebrano 14 lipca 2021 roku. Odbiór kładki nastąpił 30 listopada br.
Całkowita wartość inwestycji wyniosła 12 854 156,82 zł, w tym budowa kładki: 7 444 757,72 zł, budowa ścieżek: 5 400 399,10 zł. Kwota dofinansowania ze środków unijnych wynosi 6 mln 516 tys. zł.
1 grudnia 2021 r. na nowej kładce nad kanałem ulgi odbyła się konferencja prasowa z udziałem burmistrza Śremu Adama Lewandowskiego, zastępcy burmistrza Bartosza Żeleźnego, przedstawicieli Rady Miejskiej i Urzędu Miejskiego w Śremie oraz przedstawicieli mediów: telewizji, prasy i radia. Na konferencji poruszono tematykę zrównoważonej mobilności, realizacji inwestycji na rzecz poprawy mobilności miejskiej oraz wykorzystania ekologicznych środków transportu.