Poprzez dziesięć kompleksowych lekcji o wielokulturowości dzieci nauczą się tolerancji i szacunku do siebie, osób z obcych krajów i tych z dysfunkcjami. Szkoły zainteresowane integracją społeczną oraz podnoszeniem kompetencji międzykulturowych wciąż mogą zgłaszać się do programu.
Konspekty stworzone przez wykwalifikowaną kadrę dzielą się na trzy części, zależnie od wieku.
Pierwsza grupa dotyczy klas 1-3, druga 4-6 i ostatnia: 7-8. Ich treść się nie zmienia - dotykają tych samych tematów, jednak różnią się formą.
– Jedną z największych zalet programu jest to, że traktuje wszystkie dzieci poważnie, z szacunkiem. Trudne tematy są realizowane na każdych poziomach. Zajęcia na temat nocy kryształowej, zaakceptowane m.in przez Fundację Bente Kahan i Gminę Żydowską, odbywają się nawet w przedszkolach. Opowiadamy historie miasta, pokazujemy co się działo, ale zaznaczamy też jak teraz wygląda - mówimy o Marszu Wzajemnego Szacunku. Pamiętamy o tym, co było bolesne i trudne równocześnie budując światło i zrozumienie - mówi dr Kamila Kamińska-Sztark z Uniwersytetu Wrocławskiego, jedna z autorek konspektów.
Scenariusze dotyczą emocji czy świadomości. Uczą o stereotypach, dyskryminacji i zaufaniu poprzez zabawy, gry i warsztaty.
– Celem programu jest wychowany i wyedukowany, młody człowiek, który będzie wyznawał zasady tolerancji szacunku i równości. Ma mówić o nich głośno i przekazywać je i młodszym, i starszym – opowiada Renata Granowska, wiceprezydent Wrocławia. Scenariusze mówią nie tylko o szacunku do innych kultur, ale też o relacjach z osobami niepełnosprawnymi.