To ponad 400 wystandaryzowanych opisów praktyk zrealizowanych przez miasta, gminy i powiaty od 2007 roku.
Baza gromadzi opisy dobrych i sprawdzonych rozwiązań z zakresu doskonalenia zarządzania usługami publicznymi i rozwojem jednostek samorządu terytorialnego, w tym rozwojem instytucjonalnym, a także współpracą międzysamorządową.
Dokumentuje i promuje dobre praktyki zarządzania w samorządach oraz doświadczenia w stosowaniu nowoczesnych narzędzi wspierających funkcjonowanie samorządów lokalnych i ich współpracę. Opisy praktyk są na bieżąco weryfikowane i aktualizowane.
Dobre praktyki podzielone są na dziedziny:
- Usługi społeczne
- Usługi techniczne
- Rozwój instytucjonalny
- Efektywność energetyczne
- Współpraca JST-NGO
- Współpraca między JST
- Dialog społeczny
- Praktyki związane ze zrealizowanymi projektami
Baza Dobrych Praktyk jest wspólnym przedsięwzięciem Związku Miast Polskich, Związku Gmin Wiejskich RP i Związku Powiatów Polskich.
Opisy dobrych praktyk znajdują się tutaj.