Regulamin portalu ZMP

Regulamin korzystania z portalu www.miasta.pl przez przedstawicieli miast członkowskich ZMP

Niniejszy Regulamin określa zasady użytkowania przez przedstawicieli miast członkowskich Związku
z portalu internetowego Związku Miast Polskich z siedzibą w Poznaniu przy ul. Roboczej 42 (61-517 Poznań), adres e-mail do kontaktu: portal@zmp.poznan.pl, zarejestrowanym jako stowarzyszenie miast
w Krajowym Rejestrze Sądowym pod numerem KRS 0000069153. Przed założeniem konta należy uważnie przeczytać niniejszy regulamin. Zakładając konto Użytkownik potwierdza, że zapoznał się z jego treścią i wyraża zgodę na jego wszystkie postanowienia.

1. Definicje

Regulamin – niniejszy regulamin.

Portal, portal www.miasta.pl – strony i inne narzędzia internetowe, udostępniane za pośrednictwem sieci Internet, będące własnością Związku Miast Polskich.

Administrator – podmiot udostępniający konto Użytkownika: Związek Miast Polskich (Związek).

Konto, Konto Użytkownika – zbiór funkcji dostępnych dla Użytkownika po zarejestrowaniu się i po zalogowaniu do portalu www.miasta.pl oraz zbiór danych i ustawień Użytkownika związanych
z działaniem funkcji portalu, wymagających zalogowania (dostępnych tylko dla miast członkowskich).

Login – adres poczty elektronicznej Użytkownika; hasło – ustalone osobiście przez Użytkownika.

Użytkownik – osoba fizyczna: Delegat albo inna osoba wskazana przez burmistrza (prezydenta) miasta członkowskiego Związku Miast Polskich, która skutecznie aktywuje konto.

Treść – artykuł, komunikat, inny tekst, a także grafika lub zdjęcie (z podaniem autora).

Profil – zespół informacji, danych i innych elementów prezentujących i opisujących osobę danego Użytkownika, przekazywanych dobrowolnie i samodzielnie przez Użytkownika w procesie zakładania konta.

Baza profili – zbiór danych, informacji i innych treści zawartych w profilach. Dane te są gromadzone i przetwarzane w uporządkowany sposób w systemie informatycznym przez Administratora za zgodą Użytkownika. Baza profili podlega ochronie prawnej przewidzianej w obowiązujących przepisach.

2. Opis działania konta

2.1. Konto Użytkownika umożliwia poprzez zalogowanie (podanie poprawnego loginu i hasła) dostęp do stron dedykowanych dla przedstawicieli miast w portalu www.miasta.pl.

2.2. Dostęp do konta umożliwia Użytkownikowi:

  1. dostęp do intranetu - funkcji zastrzeżonych dla miast członkowskich (korzystanie z bazy opinii i ekspertyz prawnych, udział w opiniowaniu projektów aktów prawnych itp.)
  2. któremu dodatkowo nadano status redaktora portalu: zamieszczanie informacji ważnych dla miasta członkowskiego informacji w działach: Strefa dla miast, Aktualności i Kalendarz wydarzeń, a także w innych działach, po uzgodnieniu z redaktorem naczelnym portalu.

2.3. Zamieszczenie przekazanych treści następuje:

  1. w uzgodnionym z redakcją portalu zakresie – automatycznie,
  2. w pozostałym zakresie – decyzją redaktora naczelnego portalu.

2.4. Redaktor naczelny portalu zastrzega sobie prawo nieumieszczenia przekazanej treści na stronach portalu a także usunięcia treści zamieszczonej automatycznie, z jednoczesnym podaniem Użytkownikowi uzasadnienia swojej decyzji.

2.5. Przekazanie przez Użytkownika treści do zamieszczenia na portalu www.miasta.pl oznacza przeniesienie praw autorskich na Związek Miast Polskich.

2.6. W celu realizacji wybranych funkcji dostępnych w portalu niektóre dane mogą być zbierane od Użytkownika w trakcie używania konta. Przekazanie dodatkowych danych jest całkowicie dobrowolne.

2.7. Miasto członkowskie może – za pośrednictwem wskazanego Użytkownika – założyć jedno konto, nie licząc konta Delegata miasta do Związku. Na uzasadniony względami organizacyjnymi wniosek burmistrza (prezydenta) miasta Administrator może założyć drugie konto dla wskazanej we wniosku osoby (np. redaktora portalu, o którym mowa w p. 2.2.b).

2.8. Utrata statusu Użytkownika (anulowanie dostępu do konta) następuje:

  1. na wniosek Użytkownika,
  2. na wniosek burmistrza (prezydenta) miasta,
  3. po utracie mandatu Delegata albo zakończeniu pracy w urzędzie miasta lub pełnienia funkcji, w związku z którą przyznano status Użytkownika,
  4. na podstawie decyzji Administratora, będącej skutkiem złamania postanowień niniejszego regulaminu, z równoczesnym powiadomieniem burmistrza (prezydenta) miasta.

3. Interoperacyjność Konta ze sprzętem komputerowym i oprogramowaniem

3.1. Z konta można korzystać za pomocą dowolnej przeglądarki stron internetowych.
Do właściwego działania konta niezbędna jest obsługa JavaScript w przeglądarce internetowej oraz zgoda użytkownika na używanie plików cookies.

4. Rejestracja, aktywacja konta i logowanie

4.1. Warunkiem założenia konta jest przeprowadzenie przez Użytkownika w całości procedury rejestracji.

4.2. Rejestracja konta następuje przez wypełnienie formularza rejestracji na stronie www.miasta.pl;

4.2.1. Proces rejestracji zakończy się w momencie wybrania przycisku „Załóż konto”.

4.2.2. Potwierdzenie aktywacji konta Użytkownika następuje poprzez wysłanie przez Administratora maila na wskazany w formularzu rejestracyjnym adres poczty elektronicznej Użytkownika.

4.2.3. Potwierdzenie aktywacji konta dla Użytkownika, o którym mowa w p. 2.2.b, następuje
po weryfikacji upoważnienia nadanego Użytkownikowi przez przełożonego.

4.2.4. Logowanie następuje przez wpisanie loginu i hasła Użytkownika na podstronie logowania.

4.2.5. Administrator rezerwuje sobie prawo weryfikacji uprawnienia Użytkownika do reprezentowania miasta członkowskiego w przypadku uzyskania informacji o okolicznościach mogących świadczyć o utracie tych uprawnień.

4.3. Użytkownik, podając dane osobowe w formularzu rejestracyjnym, oświadcza że:

  1. informacje podane przez niego podczas rejestracji są zgodne z prawdą,
  2. wyraża zgodę na przetwarzanie tych danych stosownie do treści ustawy z 29.08.1997 r.
    o ochronie danych osobowych Dz. U. Nr 133 z 1997, przez Związek Miast Polskich, w celu związanym z funkcjonowaniem konta.

4.4. Założenie Konta jest dobrowolne i bezpłatne.

5. Odpowiedzialność

5.1. Administrator zaleca, aby Użytkownik chronił swoje hasło i nie udostępniał go osobom trzecim, ponieważ wejście w posiadanie przez osoby trzecie hasła Użytkownika może powodować szkody.

5.2. W żadnym wypadku Użytkownik nie jest upoważniony do korzystania z danych dostępowych do konta innego Użytkownika, nawet z tego samego miasta.

5.3. Za sposób korzystania z konta przez Użytkownika odpowiedzialny jest osobiście Użytkownik.

6. Ochrona danych

6.1. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże konieczne w celu prawidłowej realizacji konta Użytkownika jako przedstawiciela miasta członkowskiego Związku Miast Polskich.

6.2. Dane osobowe Użytkownika podane w procesie rejestracji konta będą pobierane, przetwarzane lub wykorzystywane przez Administratora wyłącznie do zarządzania portalem.

6.3. Udostępniane dane osobowe są chronione zgodnie z Ustawą o ochronie danych osobowych. Związek Miast Polskich jest administratorem ww. danych osobowych.

6.4. Udostępnianie danych jest dobrowolne. Udostępniający ma prawo do wglądu, żądania zmiany, poprawiania i usunięcia danych osobowych z bazy portalu www.miasta.pl.

7. Zmiany regulaminu, pozostałe informacje, komunikacja

7.1. Związek Miast Polskich zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w niniejszym regulaminie po odpowiednim uprzedzeniu Użytkownika. W przypadku, gdyby Użytkownik nie zaakceptował zmian w regulaminie, powinien powstrzymać się od korzystania z konta oraz skontaktować się z Administratorem mailowo, pisząc na adres wskazany w preambule.

7.2. Jeśli w niniejszym regulaminie nie ustalono inaczej, Związek Miast Polskich będzie komunikował się z Użytkownikiem drogą mailową. Użytkownik zapewni, by adres e-mail podany przez niego podczas rejestracji był regularnie sprawdzany pod kątem wiadomości otrzymywanych od Związku.

7.3. Wszelkie informacje o naruszeniach przez Użytkowników niniejszego regulaminu należy kierować na adres portal@zmp.poznan.pl.

7.4. Zmiany Regulaminu będą udostępniane Użytkownikom na stronie www.miasta.pl.

Partnerzy